Mit hozzon a nyuszi? Az édességek egészséges alternatívái

A szokásos forgatókönyv

Egy nyuszicsomag az egyik nagyitól, egy a másiktól, egy a nagynénitől, egy a nagybácsitól…És mindegyik tele csokival, cukortojással, nyalókával. A gyereknek már folyik is a nyála, és villódzó szemekkel hámozza le a papírt  a csokinyusziról. Ember legyen a talpán, aki ilyenkor határozottan kiveszi a gyerkőc kezei közül a pakkot, és a konyhaszerény tetejére dugja…Garantált  hiszti következik.

Ha viszont fájó szívvel végignézzük, amint a kicsikénk egymás után tömi be az édességeket, akkor sem vagyunk előrébb: a vérckorszint hirtelen megugrik, és mivel a cukor a sejtek legfontosabb energiaforrása, máris előttünk áll a világ legfelpörgöttebb gyereke. Amit persze kifáradás és hiszi követ. Ha most a túlzott cukorfogyasztás hosszútávú hatásaira nem is térünk ki, lássuk be, mindenkinek érdeke, hogy az ünnepi napokon is tudatosak legyünk, és odafigyeljünk azokra, akik magukra még nem tudnak.

A tények

Az Amerikai Szív Társaság a 4 és 8 év közötti gyermekekre vonatkozóan napi cukorfogyasztásként 12-16 grammot ajánl, ami egy deci gyümölcsjoghurt elfogyasztásával már teljesítve is van. Valószínűleg a szürke hétköznapokon se sikerül ennek eleget tennünk (sajnos), hiszen hol van akkor a kakaó, a mézes tej, a jutalom csoki… De azért a tények ismeretében beláthatjuk, hogy ideje alternatívákat találnunk Húsvétkor is, a régóta “bevált” nyuszicsomagokra.

Ötleteink

1. Szeretnénk valami olyat adni a gyerekünknek, ami rengeteg oldható rostot tartalmaz, melynek glikémiás indexe a friss gyümölcsökéhez hasonlóan alacsony, ami szerepet játszik számos emésztőszervi betegség megelőzésében, és sok káliumot, vitamint, és ásványi anyagot tartalmaz?

f42b61a191bd2abb674fd10ca436c7a5

forrás: Pinterest

 

Elárulom, az aszalt gyümölcsökről beszéltem. Garantáltan sikere lesz a gyerkőcöknél. Készítheted házilag, aszalógéppel, vagy veheted boltban is. Lehet banán, alma, körte, ananász, eper, kiwi, szilva-a lehetőség végtelen. Hiába édesebb, mint a friss gyümölcs, a szárítással járó vízveszteséget figyelembe véve, nem tartalmaz több cukrot és kalóriát, mint a friss változat.

Vagy:

2. Kapjon szintén sok vitamint és ásványi anyagot, mint a fluor a fogak örömére, és a szilícium, mely a haját, a körmét, a szemét, és az érfalát kényezteti? Legyen mellette tele teljes értékű fehérjével, magnéziummal és vassal, melyek a sejteket regenerálják, valamint sok-sok, a szellemi munkához elengedhetetlen foszfor, mely fáradság és depresszió ellen is véd? Akkor nosza, kérj a nyuszitól kölesgolyót.

Ha mégis hiányzik egy kis csokitojás:

3.  Ha szeretnéd, azt is lehet egészségesen: csökkenti a vérnyomást, a theobrominnak köszönhetően hangulatjavító hatású, sőt ha olajos magvakkal dúsítják, akkor rögtön  B1-, B2-, B6 vitaminokhoz is jutnak a gyerekek, melyek immunrendszerüket erősítik. Ami fontos: Figyelj arra, hogy minőségi csokoládét válassz, melynek fő összetevői a kakaóvaj és a kakaómassza. A gyengébb minőségű ét vagy tej bevonómasszáknál a kakaóvajat olcsóbb növényi zsírokkal helyettesítik. Legyen a  csoki iránti igény kielégítve néhány szem jó minőségű igazi csokoládéból készült tojással, melyek a földre rakva jelezhetik például a többi ajándékhoz vezető utat.

4. Miért ne kaphatnának friss gyümölcsöt? Sok helyen már kapható eper -szép kosárkába rendezve nagy sikert fog aratni, de hozhat a nyuszi egy szép, nagy mangót, vagy ananászt is.

5. Tehetünk a nyuszifészekbe házi készítésű aprósüteményt, izgalmasan csomagolva, például így:

husvet doboz

Tojástartóból készült sütisdoboz. forrás: Pinterest

 

6. Egy házilag, frissen facsart gyümölcslére minden gyereknek összefut a nyál a szájában, minden csak a tálaláson múlik. Ha sikerül érdekesen, és csábítóan tálalni, máris kiváltottunk egy csokinyuszit!

 

husvét

Rajzoljunk rá nyuszis címkét! forrás: Pinterest

7. Készíts müzlit reggelire kis befőttesüvegben, melyeket díszíts ki vidáman, és pakold tele egészséges összetevőkket, gyümölcsökkel. A kicsik önthetik rá a tejet, vagy a gyümölcslét, és már ehetik is az üvegből!

3351555466fa7521d29b37c15d646822

forrás: Pinterest

Ezt a cikket fantázia indítónak szántuk, a lehetőségek száma csak a kreatív  anyukákon nyuszin múlik! Áldott, egészséges Húsvétot kívánunk mindenkinek!

No comments yet.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!